Ne deranjează

Ghici ciupercă cine sunt arbitrii ?

Facem un apel la toţi iubitorii de baschet din România: suporteri, jucători, oficiali, antrenori, arbitrii şi chiar comisari. Ne puteţi spune şi nouă care sunt arbitrii ce vor oficia sâmbătă şi duminică meciurile de la Sibiu ? Sau cel puţin … o adresă de unde sa-i găsim ….

Nu de alta … însă cu 14 ore până la primul meci pe site-ul FRB nu este menţionat nimic.

Cel care ne va ajuta va primi un premiu din partea totalbaschet.ro :)

Marius Duinea ne învaţă bunul simţ în profesia de jurnalist

În fiecare zi fiecare redactor al site-ului petrece aproape o oră căutând pe internet, pe site-urile sau ziarele locale, informaţii din baschet. Ori de câte ori găsim ceva de interes prezentăm informaţiile respective cititorilor, citând de fiecare dată sursa. Uneori punem şi linkuri către respectivele surse în texte.

Unul dintre ziarele des citate pe site este Curierul Zilei din Piteşti. Jurnaliştii de la Curierul obţin declaraţii de la componenţii echipei iar bunul simţ ne-a îndemnat întotdeauna să le respectăm munca precizând numele publicaţiei.

Nu acelaşi lucru înţelege să îl facă Marius Duinea care semnează astăzi un articol cu o declaraţie a lui Tudor Costescu fără a preciza cui a fost acordată aceasta.

Pentru gestul domnului Duinea nu găsesc decât trei explicaţii:
1. ziaristul îşi desconsideră atât de mult cititorii încât le serveşte ceva ce au citit pe totalbaschet.ro cu două zile în urmă;
2. Costescu, în discuţia pe care a avut-o la telefon cu dânsul, a citit din mail-ul pe care mi l-a trimis duminică seară;
3. Costescu trimite comunicate de presă pe baza întrebările pe care i le pun eu;

Sau poate totalbaschet.ro a călătorit în viitor, a văzut ce a spus antrenorul pentru Curierul, şi cu o nesimiţire fără margini a publicat cu două zile înainte textul….

Ruşine, totalbaschet.ro!

Graba strică (face) treaba!

Continuăm să fim cârcotaşi (căci dacă nu zici nimic eşti luat de fraier, nu?) şi să vă mai povestim o întâmplare care, pe mine cel puţin, m-a amuzat. Ieri dimineaţă juca România împotriva Emiratelor Unite Arabe, într-o partidă contând pentru faza grupelor a Jocurilor Mondiale Universitare. Având în vedere că Emiratele Unite Arabe erau ciuca bătăilor în grupa din care facea parte România, colegul meu Adi Micinic, optimist din fire, a compus dinainte să ştie rezultatul un articol cum că România a învins şi s-a calificat mai departe. Materialul mai avea nevoie doar de un scor final şi de marcatori, astfel la câteva minute de la finalul jocului ştirea să fie pusă pe site pentru cititorii noştri fideli care ne citesc zi de zi.

Ceea ce a greşit colegul meu şi a uitat să corecteze (doar peste 15 minute), a fost următorul adversar pe care România urma să îl întâlnească. Când a redactat materialul, Adi a greșit intenționat numele următorului oponent (Canada), menționând numele Serbiei drept câștigătoare a grupei. Cum alte publicaţii ştiu că urmărim competiţia şi că vom publica rapid un articol, au zis să nu mai verifice şi să se ia după noi, dovadă fiind următoarea poză:

De asemenea, nu pot să uit o întâmplare similară. Săptămâna trecută dădeam o ştire exclusivă că Ray Kraemer s-a transferat la Giurgiu. O oră mai tâziu prietenii noştri de la eurobasket.com publicau şi ei aceeaşi ştire, fără să ne menţioneze, clar! Două ore mai târziu un alt site de baschet prelua această ştire, ghiciţi de unde ? Răspuns corect, 100 de puncte …..  de pe eurobasket.com :)

Luând în calcul aceste circumstanţe, deştept este cel care îşi crează un site fantomă (gen blog simplu) cu numele de xyz.com,  care preia toate ştirile din lumea baschetului, iar tu nu trebuie decât să preiei site-ul fantomă xyz.com, corect nu ?

Adevărata faţă a lui Stacey Nolan

Acum că avem şi blog putem să vă aducem la cunoştiinţă mai multe aspecte pe care le-am întâlnit/le întâlnim în munca de zi cu zi pe care o ducem la acest site de baschet. Cu siguranţă aţi citit articolul legat de Stacey Nolan şi problemele interne din naţionala de senioare a României. Dacă nu, o puteţi face la următoarele adrese:

Probleme interne la naţionala de senioare a României

Florina Paşcalău: “Stacey Nolan mi-a spus: You are a s**t”

Acum că ştiţi despre ce este vorba, doresc să vă aduc la cunoştiinţă “istoria” redactării acestora.  Era o noapte liniştită de 9 august, tocmai terminaserăm de scris articolele referitoare la Campionatul European U18 feminin de la Oradea şi vroiam să ma culc. Era în jur de ora 4 dimineaţa când am fost contactat de către Stacey Nolan care era nemulţumit că am preluat de pe fibaeurope.com, acum două luni, o declaraţie după meciul de la barajul de recalificare, împotriva Italiei care suna în felul următor:

Romania Head Coach Nolan Stacey Tremayne:
“First of all congratulations to our opponents: The Italian players deserve many compliments because they played very hard, one hundred per cent on offense and defence. We failed to make the right decisions on the ground, we had many stupid mistakes and lost concentration, in my opinion this is the weakest point of our performance today. We must work a lot for the future now.”

Stacey era supărat de faptul că noi am preluat această declaraţie care, conform spuselor acestuia, nu era al lui. Cu alte cuvinte FIBAEUROPE minte.

FIRST OF ALL ….THIS IS NOT A QUOTE FROM STACEY NOLAN….. WHOEVER IS IN CHARGE OF YOUR WEBSITE NEEDS TO BE CAREFUL OF WHAT THEY WRITE. COMPLETE IDIOTS….YOU SHOULD BE ASHAMED!!! COMPLETE IDIOTS!!!!!! U GUYS ARE STUPID ! STACEY NOLAN!

I-am explicat frumos că degeaba mă ameninţă că mă dă în judecată, deoarece declaraţia lui e încă pe FIBAEurope şi într-un final a înţeles (cel puţin cred eu ca a înţeles) însă a început să vorbească despre partida cu Italia. Eu ştiind că a fost un scandal între el şi una dintre jucătoare, am profitat de ocazie şi i-am adresat mai multe întrebări. Mi-a răspuns civilizat, iar a doua zi am vorbit şi cu Alina Moanţă şi cu Florina Paşcalău, cele două persoane care erau implicate, pentru că aşa am crezut de cuviinţă că este corect.

O zi mai târziu după publicarea materialului sunt abordat de acelaşi Stacey Nolan, de această dată doar la ora 2:30 am.

again you’re stupid
see ya soon anyways…..all the best!!
oh yeah…..you are full of shit…now print that asshole….!!!
you will not kill my career buddy….nice try…people like you make me hungry to work even more harder buddy….nice try…..but i bet you will not walk up to me and look me in the eye…..thats how small and weak you are! you are for sure a hater, and haters is what i need to keep on going forward…so keep on hating…..i love it!!!

Încerc să am o discuţie normală cu el, chiar dacă pare imposibil. Nu prea îmi reuşeşte aşa că o las baltă.

Acum stau şi mă gândesc, a fost o alegere bună numirea lui Stacey ca şi principal al naţionalei ? Voi ce părere aveţi?

Cum ilustrează Mediafax o stire despre un jucător de baschet…

Semnificativă imaginea pentru articol, nu credeţi?

“Profesioniştii” de la eurobasket.com …

Cu toţii ştim că eurobasket.com este unul dintre cele mai acesate site-uri de profil din lume, în momentul actual, iar acest aspect este bineînţeles direct proporţional cu informaţiile exclusive sau de ultimă oră publicate de sursa mai sus menţionată. Trăim cu impresia că “stimabilii domni” de acolo dispun de reporteri şi “culeg” informaţii din fiecare colţ al lumii, iar astfel devin informaţi. Realitatea stă altfel, iar eu doresc să vi-o aduc la cunoştinţă.

Să trec la subiect: Dacă accesaţi zilnic www.totalbaschet.ro, dar si eurobasket.ro (Secţiunea România), atunci cu siguranţă aţi observat unele “coincidenţe”. De fiecare dată când noi publicam un articol despre un transfer sau o accidentare (cel mai bun exemplu articolul cu Rolland Torok pe care l-am avut in exclusivitate, publicat pe data de 10 iulie: Rolland Török va absenta între 4 şi 6 luni ) a doua zi a apărut şi pe eurobasket.com : “Roland Torok out 4 to 6 months – Jul 11, 2011″. Pot să enumăr la nesfârşit alte exemple precum noile achiziţii ale Oradiei, ale Mureşului şi aşa mai departe, însă nu acest lucru ne deranjează, ci faptul că articolele sunt preluate de pe site-ul nostru FĂRĂ SĂ FIE MENŢIONATĂ SURSA!

Am încercat să iau legătura cu cei de acolo, însă mi-au răspuns la un singur mail. Degeaba am mai trimis încă 2-3, nu s-au obosit să îmi răspundă:

Dear Sir/Madam,

My name is Sabin Gherdan and I am the owner of the basketball site from Romania, www.totalbaschet.ro . Could you please tell me who is the autor of the lastest news in Romanian Section: http://www.eurobasket.com/Romania/basketball.asp?NewsID=232035 ?

I`m very much looking forward to you answer!
Kind regards,
Sabin Gherdan

Răspunsul a venit, spre surprinderea mea, promt:

Sabin,
Thank you for the e-mail. This news was posted by our correspondent – Dragan. But, why are you asking? Is there something wrong in this news?
Sincerely,Grzegorz Kulig
Sports I.T. / Eurobasket
www.Eurobasket.com
greg@eurobasket.com

Când i-am comunicat problema: faptul că noi mereu menţionăm sursa când preluam informaţii de pe site-ul lor şi dânşii nu, bineînţeles că nu mi-a mai răspuns, că doar … ei sunt profesionişti.

Astfel stimabililor Grzegorz Kulig şi “Dragan” în următoarea perioadă eu în locul vostru aş verifica fiecare transfer în parte publicat pe totalbaschet.ro, colegii ştiu de ce :)

În rest … spor la tradus :)